czwartek, 30 października 2014

Żeby chciało się chcieć...


"Bo szczęście leży w oczach człowieka patrzącego na swoje życie. Nie w życiu, tylko w tym, jak się je postrzega."
Beata Pawlikowska (z książki W dżungli samotności)

Zainspirowana postem http://www.onamasile.com/bez-kategorii/monday-of-happiness/. Pięknie napisane- szczęście jest obok, a my w zabieganiu, rutynie, przyzwyczajeniu do narzekania nie dostrzegamy go, nie wybieramy, nie upieramy się przy nim. 

Jestem szczęśliwa- tak postanowiłam, tak chcę, tak to postrzegam, a gdy patrzę na mój trzymiesięczny cud to bardzo mocno to czuję. 







Post Iwony to taki zimny prysznic, który mi od czasu do czasu jest potrzebny. Zatrzymaj się, rozglądnij, zacznij widzieć a nie tylko patrzeć. A może po zastanowieniu powiesz: jaka ja jestem szczęśliwa. Powiesz głośno, pomimo tego, że to nie wypada. Tak ja to czuję. Nie jest to często spotykane, że ktoś mówi jestem szczęśliwy/a. Łatwiej spotkać się, ponarzekać, rozmowa łatwo potoczy się dalej. A gdyby tak inaczej. Powiedzieć jest dobrze, jestem szczęśliwa bo... jest tysiące powodów. Pomimo wszystko. 

"Życie można przeżyć tylko na dwa sposoby: albo tak, jakby nic nie było cudem, albo tak, jakby cudem było wszystko." 
Albert Einstein

Nie muszę się wstydzić tego, że uważam się za szczęśliwą. Nikt nie powinien zarzucać mi: ty jesteś szczęśliwa,bo ptasiego mleka ci nie brakuje, bo nie masz problemów, bo nic nie przeżyłaś, bo nic nie wiesz o życiu... Życie każdy ma swoje, a w nim różne smaki się przeplatają...
  
"Szczęście. Proste jak szklanka, jak czekolada albo kręte jak ścieżki serca. Gorzkie. Słodkie. Żywe."
Joanne Harris (z książki Czekolada)








Staram się pamiętać, że szczęście to ta chwila co trwa... i nie marnować jej, bo czas bardzo szybko płynie. Za szybko.


Wyobraź sobie, że istnieje taki bank, który każdego ranka wpłaca na twoje konto 86.400 złotych. Bank jednak nie kumuluje środków. Co noc twoje konto wyzerowuje się do ostatniego grosza, przepada zatem wszystko, czego nie wydałeś w ciągu dnia. Co byś zrobił w takiej sytuacji? Pewnie wybierałbyś codziennie wszystkie wpłacone środki. Każdy z nas ma rachunek w tym banku. Banku, który nazywa się Czas. Każdego ranka otrzymujesz 86.400 sekund. Ten bank nie przechowuje środków i nie daje ci możliwości przelewania ich na inne rachunki. W nocy nadwyżka środków zostanie anulowana. Nie możemy niczego zwrócić ani spożytkować naszego kredytu z dnia jutrzejszego. Mamy tylko to, co otrzymaliśmy dziś... (zyjswiadomie.edu.pl)


"Zła wiadomość jest taka, że czas leci. Dobra - ty jesteś pilotem."

Michael Altshuler

Dzisiaj też jest dobry dzień na mocniejsze chwycenie sterów, wyznaczenie granic postrzegania swojego szczęścia, bez stawiania mu warunków. Szczęście jest wyborem każdego z nas, chociaż czasami tak trudno jest to zrozumieć.


Dobrej nocy...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz